Internet, marketing a media


Rozhovor se zakladatelem serveru Akciecz.cz

04.10.2012 01:25

Otázky klade Michal Černocký a odpovídá Jan Hýsek

1) Jak dlouho Vám trvalo vybudovat finanční server AkcieCZ.cz?
Pracuji na tom 4 roky. Ale dnes už to skutečně není práce pouze jednoho člověka. Jsme 3 redaktoři a celkem nás je 18 bloggerů. Jistě, i zde platí tzv. Paretův princip, který říká, že menšina dělá většinu. Tím chci říci, že v případě akciecz.cz to většinou táhnou v daném čase dva až tři lidé. Aktuálně to jsou Zaloga, Rozkovec a Hýsek. Rovnou chci všechny ujistit, že projekt bude novému majiteli předán komplet, tedy i s doporučením pokračovat ve spolupráci se stávajícími tahouny, redaktory i bloggery. Jde mi o byznys výhodný pro všechny strany. Jde mi také o dobrou pověst.

2) Jaké byly začátky, pracoval jste sám, nebo s někým?
Začal jsem sám. Měl jsem velmi dobrou zkušenost s vlastním blogem ("zadarmo"), který je stále dostupný na aakjh.blogspot.cz. Po nějakém čase jsem objevil aplikaci webnode.cz a ty možnosti mne docela nadchly. Vždyť takový web se dá spustit za jeden den a bez znalostí programování. Neumím programovat! Protože to všechno dobře fungovalo a protože jsem vlastně sám pořád blogger, napadlo mne, že bych mohl nabídnout dalším lidem možnost blogovat a tedy publikovat na akciecz.cz. Ono to může být pro autory velmi zajímavé a má to řadu výhod. Postupně se tedy, a to již v prvním roce, přidávali další bloggeři a číslo se zastavilo na 18. Ostatně v tomto duchu bych doporučoval pokračovat i novému provozovateli, tedy jít cestou nezávislých bloggerů. A možná přijde s novým byznys modelem a přidá i prostor pro komerční blogy...

3) Prozradíte nám jaká byla Vaše počáteční investice do projektu?
Počáteční investice? Směšná. Web běžel po uhrazení zhruba 400,-Kč a to i na vlastní doméně akciecz.com (dnes akciecz.cz). Nicméně v dalších krocích jsem postupně začal do projektu investovat a většina těchto peněz šla do ppc reklamy, ale také do inzerce v tištěných mediích. Jenom pro zajímavost, už nějaké tři roky jezdím s velkým nápisem akciecz.com na svojí Octavii II. V informacích k aukci jsem uvedl "aktuální měsíční náklady na provoz serveru včetně reklamy jsou 4.500,-Kč" a ono to sedí. A pak ty tisíce hodin svého času.

4) Přinesl Vám projekt něco nového kromě zisku z prodeje a provozu? (zkušenosti atd.)
Projekt mi přinesl:
- zkušenosti k nezaplacení
- obchodní partnery a klienty
- obchodní nabídky od zejména makléřských firem
- spoluautory
- 3.místo v soutěži Živnostník roku 2011 (Královéhradecký kraj)
- nové nápady
- povědomí o mojí osobě v této oblasti v on-line světě a nakonec i v tom reálném
- kontakty z medií díky kterým přišlo časem i citování mne v mediích jako provozovatele/autora akciecz.cz
- zábavu i dobrý pocit z tvorby něčeho užitečného
- dokonalou zpětnou vazbu (užíváme jako jedni z prvních Facebook plugin pod články)

5) Občas jsem Vás viděl online třeba ve 2 ráno. Je pro Vás podnikání časově náročné?
Nerozlišuji mezi podnikáním a soukromým životem :) Pracuji a přemýšlím vlastně pořád. Baví mne přemýšlet, číst, plánovat, nechávat se inspirovat. A to dělám vlastně celý den. Skutečně nevím kdy pracuji a kdy už ne. Občas se i zapomenu. A zpět k otázce - ano, jsem noční pták.

6) Máte v plánu pouštět se do nových projektů, nebo spíše vyvíjet ty zaběhlé?
Pojedu obojí, ale musím přiznat, že i díky serveru akciecz.cz jsem získal obchodního partnera a máme v plánu nový on-line projekt (jiný typ než akciecz.cz). A to by mělo být zase o level výše. Je třeba dávat si ambiciózní cíle. Jinak ty moje "mini" projekty typu podnikatele.net, to je ve skutečnosti celkem dokonalá laboratoř. Toho co funguje a co nefunguje, toho co lidi chtějí číst i toho co nečtou.

7) Zpět k prodeji serveru. Rozhodl jste se pro dražbu. Proč?
Dražba je podle mne geniální věc. Určí vám skutečnou hodnotu (tedy pokud jsou zájemci o koupi) a v ideálním případě zvýší i chuť ke koupi. Proč? Protože lidé rádi vyhrávají a dražba vlastně je taková soutěž. Navíc jsem sebevědomě předpokládal, že už server a mne zná tolik lidí, že se ta zpráva bude šířit. Možná i virálně. Také jsem doufal, že samotná dražba bude reklamou sama o sobě. A konečně, byl jsem prostě zvědavý jak to dopadne. A ještě jedna důležitá věc. Chtěl jsem ukázat všem škarohlídům a posměváčkům že to jde. Kolik jich jen v Čechách je!

8) Server byl vydražen za 350 000 Kč, slušná částka. Co Vaše očekávání, jste spokojený s cenou?
Upřímně, doufal jsem v milion. Víte kolik času a energie jsem tomu projektu věnoval? Ostatně hodně čtenářům mohla napovědět cena "kup teď" (při ní aukce automaticky končí), kterou jsem stanovil na 2 miliony Kč.  Ta částka 350.000,- je skutečně někde na hranici kdy to dávalo vůbec smysl prodávat. Ten projekt vydělává. Jenže tady nejde jenom o peníze. Jak jsem popisoval výše, já jsem chtěl také ukázat a dokázat že to jde. Možná i lidi - začínající on-line podnikatele - inspirovat. Jistě mi rozumíte co tím chci říci.

9) Předání proběhne v prosinci. Budete se nadále starat o server a můžeme se těšit na nové články?
Server jede v plném provozu dokud nebude kompletně předáno a uhrazeno. Chci to předat v nejlepším možném stavu. Záleží mi na tom, aby to jelo dál. Vždyť je to moje dítě.

10) Máte nějaké informace o budoucích plánech nového majitele?
Budoucí plány mi zatím nejsou známy. Schůzka je do 14 dní, kdy se nový majitel a provozovatel (Čech) vrátí ze zahraničí.

11) Co byste vzkázal začínajícím online podnikatelům?
Začínajícím podnikatelům bych chtěl vzkázat, ať chytnou příležitost za pačesy a vymýšlí a realizují své první on-line projekty. Vidíte sami, že to jde začít se 400,-Kč. Internet je úžasná věc. Možnosti jsou ohromné. Náklady mohou být minimální. Sdílet může celý svět. Je to úžasně kreativní práce. Výsledky jsou velmi rychle vidět. A sociální sítě jsou (zdarma) dokonalá urychlovadla výjimečného projektu, který je starý třeba jenom pár dní. Začínající on-line podnikatel je většinou mladej kluk 18 let. Teď si představte jakou úžasnou výhodu máte oproti někomu, kdo podniká či začíná podnikat a je mu třeba 50 let a neprožil život on-line jako dnešní mladí lidé. Tak běžte, vymýšlejte a realizujte :)

12) Je něco, co byste chtěl vzkázat čtenářům finančního serveru EasyInvest.cz?
Čtenáři ať zkusí napsat, pokud to ještě neudělali, svoji první glosu, článek či zkušenost na témata serveru easyinvest.cz (a nebo ještě lépe hned dva, tedy i pro akciecz.cz) a publikují to. A kdo ví, možná to bude jejich první krok k úspěšnému budoucímu on-line projektu. 
 

 

Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys, ať už se věnujete čemukoliv.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Anketa

Líbí se vám rozhovor?

Ano
(6)
100%

Ne
(0)
0%

Celkový počet hlasů: 6


Novinky

01.09.2012 23:22

Třetina manažerů považuje Facebook za značné riziko pro pověst jejich firmy. Proč?

Zajímavý článek na toto téma najdete zde. Největší výhody sociálních sítí jsou současně největšími nevýhodami. A všichni byznysmeni a manažeři si na to musí zvyknout. Cokoliv pozitivního či negativního se o firmě či jejich produktech objeví na jednom jediném soukromém profilu, může se šířit...

—————

28.08.2012 21:49

Když umřu první

Na internetu běží poněkud morbidní, leč smysl dávající projekt. Podrobnosti najdete zde. Jan Hýsek       Doporučení Kontaktní čočky od profesionálů a pod jejich dohledem, Oční klinika Pardubice - Dopřejte Vašim očím tu nejlepší péči! Vlastní internetové stránky zdarma....

—————

23.08.2012 01:00

Medium.com: Zakladatelé Bloggeru a Twitteru chtějí změnit vydávání obsahu

Pracuje se na novém zajímavém projektu Medium.com. Přesto, mám zatím o projektu jisté pochybnosti. Jde o to, že pokud je někdo špičkový autor, má zájem něco publikovat na cizím serveru, aniž by z toho měl například finanční profit? Asi ne. A naopak, pokud je někdo teprve "startující"...

—————

22.08.2012 15:03

1/2 českých uživatelů sociálních sítí na nich lže

Podle zprávy v HN respektive studie společnosti Intel se svým virtuálním obrazem manipuluje 59% českých mužů a 56% českých žen. Nejrozšířenější manipulací je zařazování pouze lichotivých fotografií. Češi (ale také Španělé) si také rádi vytvářejí image zábavných provokativních drsňáků. (Pokud...

—————

16.08.2012 01:03

Google: Současnost, budoucnost, jeho akvizice a akcie

  Společnost Google pokračuje ve své spanilé jízdě. Tato firma je na nejlepší cestě stát se nejvýznamnějším poskytovatelem a "vyhledavatelem" informací na světě. Společnost mimo vlastních inovací vyhledává a následně kupuje nadějné či užitečné společnosti, aby upevnila svoji...

—————

14.08.2012 01:38

Které společnosti investovaly nejvíce do reklamy za poslední 3 roky

Největší tuzemské investice do reklamy: Pořadí  Firma Investice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč) 1  Mountfield CS 126 2 T-Mobile...

—————

14.08.2012 00:14

Pozoruhodná reklama AGELu v Hospodářských novinách

V dnešních Hospodářských novinách vyšla celostránková inzerce společnosti AGEL a.s.. Čím je pozoruhodná? Je to inzerce, která není označená jako inzerce. Takový nešvar se v mediích vykytuje celkem často, ale zrovna u respektovaného ekonomického deníku, za který Hospodářské noviny považuji, ...

—————

10.08.2012 23:44

CTR

Klíčem k úspěšné internetové kampani je vysoké CTR. Zdá se to jako jasná věc, ale co stojí za kvalitním CTR? Naschvál zdůrazňuji kvalitnímu, nikoli pouze vysokému. Při nákupu internetové reklamy se již jen málokdo nechá zmanipulovat počtem impresí, které nikam nevedou, i když mnoho...

—————

08.08.2012 00:27

Server CzechLab prošel kompletním redesignem

Server CzechLab prošel kompletním redesignem. Jak se Vám v novém kabátě líbí? CzechLab.cz je taková malá tuzemská laboratoř a věnuje se internetu, marketingu, mediím a s tím vším souvisejícím byznysem. Ohodnoťte prosím nový vzhled v anketě na titulní stránce CzechLab.  Jan...

—————

21.07.2012 03:15

Novinka: ePlastika.cz - Zajímá vás plastická chirurgie?

Právě jsem spustil nový server ePlastika.cz, který je určen pro laickou veřejnost, a jak již název napovídá, hlavním tématem je plastická chirurgie. Mimo to poskytuje také prostor pro prezentace profesionálů, tedy odborných novinek, nových léčebných metod, či třeba prezentací jejich...

—————