Internet, marketing a media


Rozhovor se zakladatelem serveru Akciecz.cz

04.10.2012 01:25

Otázky klade Michal Černocký a odpovídá Jan Hýsek

1) Jak dlouho Vám trvalo vybudovat finanční server AkcieCZ.cz?
Pracuji na tom 4 roky. Ale dnes už to skutečně není práce pouze jednoho člověka. Jsme 3 redaktoři a celkem nás je 18 bloggerů. Jistě, i zde platí tzv. Paretův princip, který říká, že menšina dělá většinu. Tím chci říci, že v případě akciecz.cz to většinou táhnou v daném čase dva až tři lidé. Aktuálně to jsou Zaloga, Rozkovec a Hýsek. Rovnou chci všechny ujistit, že projekt bude novému majiteli předán komplet, tedy i s doporučením pokračovat ve spolupráci se stávajícími tahouny, redaktory i bloggery. Jde mi o byznys výhodný pro všechny strany. Jde mi také o dobrou pověst.

2) Jaké byly začátky, pracoval jste sám, nebo s někým?
Začal jsem sám. Měl jsem velmi dobrou zkušenost s vlastním blogem ("zadarmo"), který je stále dostupný na aakjh.blogspot.cz. Po nějakém čase jsem objevil aplikaci webnode.cz a ty možnosti mne docela nadchly. Vždyť takový web se dá spustit za jeden den a bez znalostí programování. Neumím programovat! Protože to všechno dobře fungovalo a protože jsem vlastně sám pořád blogger, napadlo mne, že bych mohl nabídnout dalším lidem možnost blogovat a tedy publikovat na akciecz.cz. Ono to může být pro autory velmi zajímavé a má to řadu výhod. Postupně se tedy, a to již v prvním roce, přidávali další bloggeři a číslo se zastavilo na 18. Ostatně v tomto duchu bych doporučoval pokračovat i novému provozovateli, tedy jít cestou nezávislých bloggerů. A možná přijde s novým byznys modelem a přidá i prostor pro komerční blogy...

3) Prozradíte nám jaká byla Vaše počáteční investice do projektu?
Počáteční investice? Směšná. Web běžel po uhrazení zhruba 400,-Kč a to i na vlastní doméně akciecz.com (dnes akciecz.cz). Nicméně v dalších krocích jsem postupně začal do projektu investovat a většina těchto peněz šla do ppc reklamy, ale také do inzerce v tištěných mediích. Jenom pro zajímavost, už nějaké tři roky jezdím s velkým nápisem akciecz.com na svojí Octavii II. V informacích k aukci jsem uvedl "aktuální měsíční náklady na provoz serveru včetně reklamy jsou 4.500,-Kč" a ono to sedí. A pak ty tisíce hodin svého času.

4) Přinesl Vám projekt něco nového kromě zisku z prodeje a provozu? (zkušenosti atd.)
Projekt mi přinesl:
- zkušenosti k nezaplacení
- obchodní partnery a klienty
- obchodní nabídky od zejména makléřských firem
- spoluautory
- 3.místo v soutěži Živnostník roku 2011 (Královéhradecký kraj)
- nové nápady
- povědomí o mojí osobě v této oblasti v on-line světě a nakonec i v tom reálném
- kontakty z medií díky kterým přišlo časem i citování mne v mediích jako provozovatele/autora akciecz.cz
- zábavu i dobrý pocit z tvorby něčeho užitečného
- dokonalou zpětnou vazbu (užíváme jako jedni z prvních Facebook plugin pod články)

5) Občas jsem Vás viděl online třeba ve 2 ráno. Je pro Vás podnikání časově náročné?
Nerozlišuji mezi podnikáním a soukromým životem :) Pracuji a přemýšlím vlastně pořád. Baví mne přemýšlet, číst, plánovat, nechávat se inspirovat. A to dělám vlastně celý den. Skutečně nevím kdy pracuji a kdy už ne. Občas se i zapomenu. A zpět k otázce - ano, jsem noční pták.

6) Máte v plánu pouštět se do nových projektů, nebo spíše vyvíjet ty zaběhlé?
Pojedu obojí, ale musím přiznat, že i díky serveru akciecz.cz jsem získal obchodního partnera a máme v plánu nový on-line projekt (jiný typ než akciecz.cz). A to by mělo být zase o level výše. Je třeba dávat si ambiciózní cíle. Jinak ty moje "mini" projekty typu podnikatele.net, to je ve skutečnosti celkem dokonalá laboratoř. Toho co funguje a co nefunguje, toho co lidi chtějí číst i toho co nečtou.

7) Zpět k prodeji serveru. Rozhodl jste se pro dražbu. Proč?
Dražba je podle mne geniální věc. Určí vám skutečnou hodnotu (tedy pokud jsou zájemci o koupi) a v ideálním případě zvýší i chuť ke koupi. Proč? Protože lidé rádi vyhrávají a dražba vlastně je taková soutěž. Navíc jsem sebevědomě předpokládal, že už server a mne zná tolik lidí, že se ta zpráva bude šířit. Možná i virálně. Také jsem doufal, že samotná dražba bude reklamou sama o sobě. A konečně, byl jsem prostě zvědavý jak to dopadne. A ještě jedna důležitá věc. Chtěl jsem ukázat všem škarohlídům a posměváčkům že to jde. Kolik jich jen v Čechách je!

8) Server byl vydražen za 350 000 Kč, slušná částka. Co Vaše očekávání, jste spokojený s cenou?
Upřímně, doufal jsem v milion. Víte kolik času a energie jsem tomu projektu věnoval? Ostatně hodně čtenářům mohla napovědět cena "kup teď" (při ní aukce automaticky končí), kterou jsem stanovil na 2 miliony Kč.  Ta částka 350.000,- je skutečně někde na hranici kdy to dávalo vůbec smysl prodávat. Ten projekt vydělává. Jenže tady nejde jenom o peníze. Jak jsem popisoval výše, já jsem chtěl také ukázat a dokázat že to jde. Možná i lidi - začínající on-line podnikatele - inspirovat. Jistě mi rozumíte co tím chci říci.

9) Předání proběhne v prosinci. Budete se nadále starat o server a můžeme se těšit na nové články?
Server jede v plném provozu dokud nebude kompletně předáno a uhrazeno. Chci to předat v nejlepším možném stavu. Záleží mi na tom, aby to jelo dál. Vždyť je to moje dítě.

10) Máte nějaké informace o budoucích plánech nového majitele?
Budoucí plány mi zatím nejsou známy. Schůzka je do 14 dní, kdy se nový majitel a provozovatel (Čech) vrátí ze zahraničí.

11) Co byste vzkázal začínajícím online podnikatelům?
Začínajícím podnikatelům bych chtěl vzkázat, ať chytnou příležitost za pačesy a vymýšlí a realizují své první on-line projekty. Vidíte sami, že to jde začít se 400,-Kč. Internet je úžasná věc. Možnosti jsou ohromné. Náklady mohou být minimální. Sdílet může celý svět. Je to úžasně kreativní práce. Výsledky jsou velmi rychle vidět. A sociální sítě jsou (zdarma) dokonalá urychlovadla výjimečného projektu, který je starý třeba jenom pár dní. Začínající on-line podnikatel je většinou mladej kluk 18 let. Teď si představte jakou úžasnou výhodu máte oproti někomu, kdo podniká či začíná podnikat a je mu třeba 50 let a neprožil život on-line jako dnešní mladí lidé. Tak běžte, vymýšlejte a realizujte :)

12) Je něco, co byste chtěl vzkázat čtenářům finančního serveru EasyInvest.cz?
Čtenáři ať zkusí napsat, pokud to ještě neudělali, svoji první glosu, článek či zkušenost na témata serveru easyinvest.cz (a nebo ještě lépe hned dva, tedy i pro akciecz.cz) a publikují to. A kdo ví, možná to bude jejich první krok k úspěšnému budoucímu on-line projektu. 
 

 

Využijte Hýskův reklamní systém a popožeňte Váš byznys, ať už se věnujete čemukoliv.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Anketa

Líbí se vám rozhovor?

Ano
(6)
100%

Ne
(0)
0%

Celkový počet hlasů: 6


Novinky

17.05.2013 15:17

CPT model má pro inzerenty značné výhody

Inzerovat na akciecz.cz je podstatně výhodnější než na jiných finančních serverech. Zobrazení vašeho banneru jednomu čtenáři vás stojí zlomek toho, co zaplatíte na finančních serverech akcie.cz, penize.cz, finance.cz a dalších. Zatímco jinde nabízejí CPT v řádu stovek, my od dnešního dne nabízíme...

—————

14.02.2013 09:01

Položte dotaz očnímu lékaři v on-line oční poradně

Před pár měsíci jsme s panem primářem oční kliniky v Pardubicích Kordou spustili velmi užitečný web - oční poradnu https://www.ocniradce.cz/. Pokud máte nějaké potíže se zrakem, tak je nyní možné zde přímo online zadat váš dotaz, který odejde přímo do oční kliniky a následně vám bude na váš e-mail...

—————

06.02.2013 02:25

Internetové projekty - dražby a nákupy úspěšných online projektů v ČR

Svět přináší podnikatelům každý den nové podnikatelské příležitosti. Koncem roku 2012 jsem dostal nápad vydražit a prodat svůj již zavedený finanční server Akciecz.cz. Zadařilo se a byl vydražen za 350.000,-Kč. Realizace prodeje probíhá v těchto dnech. Zorganizovat tuto veřejnou aukci nebylo zase...

—————

02.01.2013 00:50

CzechNet má již 1 milion zobrazených stránek měsíčně

  Síť CzechNet.org je sítí padesáti převážně obsahových serverů. Jako celek dosáhla v měsíci prosinci 2012 milionu zobrazených stránek měsíčně (přesně 999.055). Jedná se o 42% nárůst oproti poslednímu měření v 8/2011.    Výsledky naměřené za prosinec 2012: Zobrazené...

—————

04.12.2012 20:42

Proč velké společnosti neumí sociální sítě a co s tím?

  Podle průzkumu společnosti Genesys, která podrobně analyzovala webové stránky firem z Fortune 500, více než polovina těchto firem nezvládá práci se sociálními sítěmi. Na svých webových stránkách často ani neuvádí kontakt na jejich Facebook či Twitter. Navíc velký počet těchto...

—————

27.11.2012 11:50

Můj článek si včera přečetlo více než 11.000 lidí a dali mu 2.700 "like"

Článek 13 důvodů proč Vladimír Franz vyhraje prezidentskou volbu měl včera velký úspěch. Přivedl více než 11.000 návštěvníků a zejména počet "like", kterých je aktuálně 2.700, je zcela nečekaný a na tuzemském internetu se jen tak nevidí. Zásluhu na tom měl zejména fakt, že skupina Vladimír...

—————

21.10.2012 23:48

Vyřešte něco velkého, a obchodní model se najde sám

Rozhovor s celkem geniálním pánem, který se zaměřuje na podporu a motivaci začínajících podnikatelů a startupů najdete zde. Vybírám jeden zajímavý odstavec z článku: Změny jsou potřebné především v mysli lidí a v podpoře podnikatelů. Selhání je v Evropě bolestné a pokořující, zatímco v...

—————

04.10.2012 01:25

Rozhovor se zakladatelem serveru Akciecz.cz

Otázky klade Michal Černocký a odpovídá Jan Hýsek 1) Jak dlouho Vám trvalo vybudovat finanční server AkcieCZ.cz? Pracuji na tom 4 roky. Ale dnes už to skutečně není práce pouze jednoho člověka. Jsme 3 redaktoři a celkem nás je 18 bloggerů. Jistě, i zde platí tzv. Paretův princip, který říká,...

—————

29.09.2012 02:22

Google změřil ROPO efekt v českém prostředí

Co je to ROPO efekt? ROPO efekt (research online, purchase offline), neboli vyhledávání informací o produktech a službách na internetu a jejich následný nákup v kamenných prodejnách, zatím v Česku nebyl nijak změřen. Nově se o to pokusily Google s klientem Vodafone a s výzkumnou agenturou...

—————

04.09.2012 22:27

Vychází mi článek v měsíčníku pro podnikatele

Právě mi vyšel dvoustránkový článek v měsíčníku pro podnikatele OBCHOD a FINANCE. Název článku: Pověst pod palbou internetu. Ročník 9 srpen 2012 strana 24-25. Info pro podnikatele - cena je 39 Kč Jan Hýsek, jh(z)akciecz.com       Doporučení Zapojte se do aukce...

—————