Internet, marketing a media


CTR

10.08.2012 23:44

Klíčem k úspěšné internetové kampani je vysoké CTR.

Zdá se to jako jasná věc, ale co stojí za kvalitním CTR?

Naschvál zdůrazňuji kvalitnímu, nikoli pouze vysokému. Při nákupu internetové reklamy se již jen málokdo nechá zmanipulovat počtem impresí, které nikam nevedou, i když mnoho prodejců prostoru na webu stále zarputile zastávají a obhajují výhody pouhého zobrazení sdělení.

Pro nalezení odpovědi musíme jít trochu hlouběji než jen ke sloupci v tabulce s názvem Click Trough Rate, ve kterém vidíme procento, někdy bohužel jen promile výkonu naší kampaně. V "kamenném" světě dělí kvalitní a nízký výkon stejná pravidla jako ve světě internetu. Principy neoklameme. Představte si, že jdete po ulici a zaujme Vás poutač restaurace, zvažujete co uděláte - přečtete nabídku - zaujala Vás? - přijdete ke dveřím vybrané restaurace a zvažujete svou návštěvu - následuje několik maličkostí, které z Vás dělá zákazníka, nebo jen dalšího účastníka silničního provozu, který se pohybuje po chodníku.

Chování ve světe internetu je totožné, akorát místo cesty po chodníku brázdíte internetový portál, shlédnutí poutače se dá přirovnat k najetí kurzoru myši na vybraný objekt a k cestě ke dveřím restaurace je již velmi krátká, stačí pohyb prstu ruky, který vytvoří klik. A je to tady CTR roste! Chování na landing page je již v rukách jejich vlastníka. Otázkou je jen co dělí kvalitní výkon od toho, který má tak vysoký bounc rate, že nestojí ani za řeč.

Opět zabrousím do reálného světa, tam víte, že poutač upozorňuje na restauraci a podle svých zkušeností usoudíte, že vás obslouží a dají najíst, napít a vy zaplatíte. Problém nastává v okamžiku, kdy na poutači uvidíte DNES PIVO ZDARMA, ale při bližším prozkoumání u dveří restaurace zjistíte, že si k tomu musíte ještě koupit pečené sele a to není ono když jdete na večeři s přítelkyní. Máte sice vysoké procento návštěv u dveří, ale co z toho? Narážím na mnoho bannerů, které jsou sice klikané, ale landing page je úplně mimo sdělení na které jste klikli a výkon kampaně je tentam.

Další zádrhel, který může nastat, je když provozujete restauraci na rušné ulici v centru velkého města a zákazníci se u Vaších dveří nikdy nezastaví. Zde můžete hledat na dvou místech - vaše cedule tak splývá s okolím, že ani vaši číšníci si ji nevšimli, nebo jste použili kontrastní barvy a polonahou fotku slečny s vnady, ale bohužel jste umístili poutač za roh. Narážím na problém s neatraktivní kreativou. Nebo v našem prostředí s poměrně častým nešvarem a to chybně umístěnými bannery publishery.

Na tomto blogu nedávám návody, jen upozorňuji na nedostatky a otázka, jak naložíte s informací, kdy někdo sdělí svoje zkušenosti bez toho abyste je museli prožít na vlastní kůži, je jen na vás!

Osobně jsem se i přes informace, které jsem měl k dispozici, vždy spálil :-)

Pavel Pastor

 

 

 

Doporučení

Kontaktní čočky od profesionálů a pod jejich dohledem, Oční klinika Pardubice - Dopřejte Vašim očím tu nejlepší péči!

Tým očních lékařů odpovídá na Vaše otázky.

Vlastní internetové stránky zdarma. Rychle a jednoduše. 

Podpořte projekt, který má smysl

Přidat odkaz

 

 

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Novinky

17.05.2013 15:17

CPT model má pro inzerenty značné výhody

Inzerovat na akciecz.cz je podstatně výhodnější než na jiných finančních serverech. Zobrazení vašeho banneru jednomu čtenáři vás stojí zlomek toho, co zaplatíte na finančních serverech akcie.cz, penize.cz, finance.cz a dalších. Zatímco jinde nabízejí CPT v řádu stovek, my od dnešního dne nabízíme...

—————

14.02.2013 09:01

Položte dotaz očnímu lékaři v on-line oční poradně

Před pár měsíci jsme s panem primářem oční kliniky v Pardubicích Kordou spustili velmi užitečný web - oční poradnu https://www.ocniradce.cz/. Pokud máte nějaké potíže se zrakem, tak je nyní možné zde přímo online zadat váš dotaz, který odejde přímo do oční kliniky a následně vám bude na váš e-mail...

—————

06.02.2013 02:25

Internetové projekty - dražby a nákupy úspěšných online projektů v ČR

Svět přináší podnikatelům každý den nové podnikatelské příležitosti. Koncem roku 2012 jsem dostal nápad vydražit a prodat svůj již zavedený finanční server Akciecz.cz. Zadařilo se a byl vydražen za 350.000,-Kč. Realizace prodeje probíhá v těchto dnech. Zorganizovat tuto veřejnou aukci nebylo zase...

—————

02.01.2013 00:50

CzechNet má již 1 milion zobrazených stránek měsíčně

  Síť CzechNet.org je sítí padesáti převážně obsahových serverů. Jako celek dosáhla v měsíci prosinci 2012 milionu zobrazených stránek měsíčně (přesně 999.055). Jedná se o 42% nárůst oproti poslednímu měření v 8/2011.    Výsledky naměřené za prosinec 2012: Zobrazené...

—————

04.12.2012 20:42

Proč velké společnosti neumí sociální sítě a co s tím?

  Podle průzkumu společnosti Genesys, která podrobně analyzovala webové stránky firem z Fortune 500, více než polovina těchto firem nezvládá práci se sociálními sítěmi. Na svých webových stránkách často ani neuvádí kontakt na jejich Facebook či Twitter. Navíc velký počet těchto...

—————

27.11.2012 11:50

Můj článek si včera přečetlo více než 11.000 lidí a dali mu 2.700 "like"

Článek 13 důvodů proč Vladimír Franz vyhraje prezidentskou volbu měl včera velký úspěch. Přivedl více než 11.000 návštěvníků a zejména počet "like", kterých je aktuálně 2.700, je zcela nečekaný a na tuzemském internetu se jen tak nevidí. Zásluhu na tom měl zejména fakt, že skupina Vladimír...

—————

21.10.2012 23:48

Vyřešte něco velkého, a obchodní model se najde sám

Rozhovor s celkem geniálním pánem, který se zaměřuje na podporu a motivaci začínajících podnikatelů a startupů najdete zde. Vybírám jeden zajímavý odstavec z článku: Změny jsou potřebné především v mysli lidí a v podpoře podnikatelů. Selhání je v Evropě bolestné a pokořující, zatímco v...

—————

04.10.2012 01:25

Rozhovor se zakladatelem serveru Akciecz.cz

Otázky klade Michal Černocký a odpovídá Jan Hýsek 1) Jak dlouho Vám trvalo vybudovat finanční server AkcieCZ.cz? Pracuji na tom 4 roky. Ale dnes už to skutečně není práce pouze jednoho člověka. Jsme 3 redaktoři a celkem nás je 18 bloggerů. Jistě, i zde platí tzv. Paretův princip, který říká,...

—————

29.09.2012 02:22

Google změřil ROPO efekt v českém prostředí

Co je to ROPO efekt? ROPO efekt (research online, purchase offline), neboli vyhledávání informací o produktech a službách na internetu a jejich následný nákup v kamenných prodejnách, zatím v Česku nebyl nijak změřen. Nově se o to pokusily Google s klientem Vodafone a s výzkumnou agenturou...

—————

04.09.2012 22:27

Vychází mi článek v měsíčníku pro podnikatele

Právě mi vyšel dvoustránkový článek v měsíčníku pro podnikatele OBCHOD a FINANCE. Název článku: Pověst pod palbou internetu. Ročník 9 srpen 2012 strana 24-25. Info pro podnikatele - cena je 39 Kč Jan Hýsek, jh(z)akciecz.com       Doporučení Zapojte se do aukce...

—————