Internet, marketing a media


Úspěch: Rozhovor se živnostníkem roku 2011 (3.místo KHK)

28.12.2011 14:46

Jan Hýsek

 

Jan Hýsek z Hradce Králové provozuje síť informačních a vzdělávacích serverů a reklamní síť pro podnikatele a investory www.czechnet.org, vytvořil finančně-investiční server www.akciecz.com a poskytuje finanční a podnikatelské poradenství (www.janhysek.com). Soutěže Živnostník roku se účastnil poprvé a získal třetí místo v kraji. V okrese Hradec Králové první místo.

 

Kdy jste začal podnikat a co pro vás bylo motivací? 

Podnikat jsem začal v roce 2007. Do té doby jsem pracoval ve farmaceutickém průmyslu, byl jsem úspěšný a měl jsem velmi dobře placené místo. Když jsem oznámil ve firmě i doma, že chci odejít a začít sám podnikat, byli všichni překvapení. Přejít z pozice zaměstnance do pozice živnostníka je velká změna. Měl jsem několik motivací. Jako zaměstnanec korporace jsem se cítil být úspěšný, ale práce mne již neuspokojovala. Chtěl jsem dokázat víc. Chtěl jsem vymýšlet a vytvářet vlastní věci. Nechtěl jsem být ničím a nikým omezován. To se týká i financí. I když peníze nejsou u mne tou hlavní motivací. Ve skutečnosti jsem šel s příjmem výrazně dolů. Na podnikání je jedna úžasná věc. Pokud člověk neuspěje, může si stěžovat pouze sám sobě a neúspěch není na koho svést. Pokud se vám naopak daří, sklidíte všechny plody svého úspěchu. A to je báječné. Podnikání považuji za speciální disciplínu. Je třeba to zažít. Zaměstnanci se to špatně vysvětluje. Pokud jste to zatím nevyzkoušeli, doporučuji. S malým podnikatelským záměrem lze začít i po večerech a s minimálním kapitálem. Stačí k tomu počítač, internet, mobil a pár tisíc korun a samozřejmě nápad a nadšení.

 

Máte v oboru velké konkurenty? 

Upřímně řečeno, konkurenci nemám žádnou či téměř žádnou. A tím myslím celorepublikově. Tedy ne, že by jednotlivé oblasti, kterým se věnuji, nebyly vysoce konkurenční. Zatím jsem však v ČR neviděl nikoho, kdo by je dokázal propojit tak jako já. A vznikají tím celkem unikátní projekty a služby. Současně vidím ohromný prostor pro zlepšení a to ve všech mých aktivitách. Začínám do projektů postupně zapojovat i další spolupracovníky. Ale všechno má svůj čas a některé věci potřebují uzrát. V určité fázi člověk zjistí, že již není schopen sám všechno časově zvládat a že je třeba se o práci podělit a současně musí spolupracovníkům důvěřovat v tom, že práci udělají v odpovídající kvalitě. Určitě nejsem jediný, který věří, že si danou práci nejlépe udělá sám, ale nelze to tak dělat donekonečna. Všichni máme pouze 24 hodin/den.

 

Píšete vlastní články pro několik serverů 

Ano. Především mne to velmi baví. A má to několik báječných výhod. Na prvním místě je to velmi dobrá reklama. Svůj první blog jsem začal psát někdy před čtyřmi lety. Nestálo mne to ani korunu a měl jsem s ním velký úspěch. Velmi rychle se stal nejčtenějším finančním blogem v ČR a především, vešel jsem v dané on-line komunitě ve známost a získal jsem díky němu jedny z prvních klientů. Dnes to všem začínajícím podnikatelům doporučuji. Založte si vlastní blog a pište vytrvale užitečné a nápadité texty z vašeho oboru podnikání. Můžete si tak udělat velkou reklamu a zadarmo. Doporučuji blogovací systém Googlu www.blogger.com. Psaní vlastních článků a textů pro mne představuje vytváření originálního obsahu mých serverů a i díky tomu si u mne firmy a podnikatelé pronajímají reklamní prostor a chtějí na mých serverech publikovat jejich PR články atd.. Vše je popsáno na www.czechnet.org. A to není vše. Článek lze napsat tak dobře a tak šikovně rozšířit po síti, že se na jeho základě přímo ozývají noví klienti či investoři do nových projektů. A to nejen pro moje vlastní projekty, ale i pro projekty dalších firem či podnikatelů. I proto se z toho stala další vyhledávaná služba. A je zde i další velký přínos. Již několik let mi chodí do mých emailových schránek dotazy lidí z celé republiky, dokonce i ze zahraničí. A protože se některé otázky notoricky opakují, začal jsem již před lety tyto otázky a odpovědi zveřejňovat na svých serverech a tak nejenže šetřím vlastní čas, ale především pomáhám velkému počtu lidí. Tím myslím desítkám tisíc lidí, kteří na internetu každý den hledají odpovědi na své otázky. A tak se asi není čemu divit, že všechny moje servery navštěvuje více než 6000 lidí každý den. Zde nejde jenom o peníze, jde o víc. A je dost možné, že jsem již dnes v první trojce nejčtenějších autorů/blogerů v ČR.

 

Jaké překážky jste při cestě na podnikatelský vrchol musel překonat? Měl jste někdy chuť s podnikáním skončit?

Nikdy jsem moc nepochyboval o budoucím úspěchu. Preventivně jsem za sebou spálil všechny mosty. Tím neříkám, že to bylo, je a bude snadné. Naopak. Měl jsem období, kdy se stav mojí hotovosti tak snížil, že jsem si musel půjčit od rodiny na naftu do auta, abych mohl dojet za novým klientem na Moravu. Ale překonal jsem to a jsem na to hrdý a dodalo mi to i kuráž do dalších aktivit a bojů. Pokud snad někdy něco přibrzdilo či výrazně omezilo moje podnikání, tak to byla a je Česká národní banka, která dohlíží na podnikání na finančních trzích. Od ČNB mi již nějaký čas chodí až třicetistránkové dopisy, které potom po večerech studuji a ne vždy mi je jasné, co po mne ČNB vlastně chce a to dokonce i po poradě s odborníky. Tak by to ale nemělo být. S podnikáním jsem však nikdy neměl chuť skončit. Bylo to jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě a jsem šťastný, že jsem se k tomuto riskantnímu kroku před lety odvážil.

 

Jaká jsou vaše očekávání od vítězství v soutěži? 

Tak to je zcela prosté. Je to skvělá reklama. Oficiální logo vítěze soutěže jsem si již umístil na svoje servery. Je to samozřejmě výborná reference. Nejeden podnikatel si může koupit reklamu za miliony, ale ne všechny věci se dají koupit. A je perfektní, že se rozhovory s finalisty soutěže Živnostník roku objevují například v Hospodářských novinách, které osobně čtu každý den. Mimochodem, byl skvělý nápad dát vítězům celoroční předplatné HN. V konečném důsledku tedy vítězství v této soutěži (3.místo) opět posune moje podnikání kupředu.

 

Co pro vás ocenění znamená? 

Na prvním místě jsem potěšen. Současně je to pro mne motivace k ještě lepšímu výsledku v příštích ročnících. Třetí místo je třetí místo a vítězství je vítězství. Což tedy znamená jediné. Vylepšit do příště svůj byznys model a dosáhnout ještě lepších podnikatelských výsledků. Je to výzva. A já jsem, jak jste možná již poznali, soutěživý typ.

 

Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.

Přidat.eu záložku

—————

Zpět


Novinky

01.09.2012 23:22

Třetina manažerů považuje Facebook za značné riziko pro pověst jejich firmy. Proč?

Zajímavý článek na toto téma najdete zde. Největší výhody sociálních sítí jsou současně největšími nevýhodami. A všichni byznysmeni a manažeři si na to musí zvyknout. Cokoliv pozitivního či negativního se o firmě či jejich produktech objeví na jednom jediném soukromém profilu, může se šířit...

—————

28.08.2012 21:49

Když umřu první

Na internetu běží poněkud morbidní, leč smysl dávající projekt. Podrobnosti najdete zde. Jan Hýsek       Doporučení Kontaktní čočky od profesionálů a pod jejich dohledem, Oční klinika Pardubice - Dopřejte Vašim očím tu nejlepší péči! Vlastní internetové stránky zdarma....

—————

23.08.2012 01:00

Medium.com: Zakladatelé Bloggeru a Twitteru chtějí změnit vydávání obsahu

Pracuje se na novém zajímavém projektu Medium.com. Přesto, mám zatím o projektu jisté pochybnosti. Jde o to, že pokud je někdo špičkový autor, má zájem něco publikovat na cizím serveru, aniž by z toho měl například finanční profit? Asi ne. A naopak, pokud je někdo teprve "startující"...

—————

22.08.2012 15:03

1/2 českých uživatelů sociálních sítí na nich lže

Podle zprávy v HN respektive studie společnosti Intel se svým virtuálním obrazem manipuluje 59% českých mužů a 56% českých žen. Nejrozšířenější manipulací je zařazování pouze lichotivých fotografií. Češi (ale také Španělé) si také rádi vytvářejí image zábavných provokativních drsňáků. (Pokud...

—————

16.08.2012 01:03

Google: Současnost, budoucnost, jeho akvizice a akcie

  Společnost Google pokračuje ve své spanilé jízdě. Tato firma je na nejlepší cestě stát se nejvýznamnějším poskytovatelem a "vyhledavatelem" informací na světě. Společnost mimo vlastních inovací vyhledává a následně kupuje nadějné či užitečné společnosti, aby upevnila svoji...

—————

14.08.2012 01:38

Které společnosti investovaly nejvíce do reklamy za poslední 3 roky

Největší tuzemské investice do reklamy: Pořadí  Firma Investice do reklamy 2009-2012 (miliony Kč) 1  Mountfield CS 126 2 T-Mobile...

—————

14.08.2012 00:14

Pozoruhodná reklama AGELu v Hospodářských novinách

V dnešních Hospodářských novinách vyšla celostránková inzerce společnosti AGEL a.s.. Čím je pozoruhodná? Je to inzerce, která není označená jako inzerce. Takový nešvar se v mediích vykytuje celkem často, ale zrovna u respektovaného ekonomického deníku, za který Hospodářské noviny považuji, ...

—————

10.08.2012 23:44

CTR

Klíčem k úspěšné internetové kampani je vysoké CTR. Zdá se to jako jasná věc, ale co stojí za kvalitním CTR? Naschvál zdůrazňuji kvalitnímu, nikoli pouze vysokému. Při nákupu internetové reklamy se již jen málokdo nechá zmanipulovat počtem impresí, které nikam nevedou, i když mnoho...

—————

08.08.2012 00:27

Server CzechLab prošel kompletním redesignem

Server CzechLab prošel kompletním redesignem. Jak se Vám v novém kabátě líbí? CzechLab.cz je taková malá tuzemská laboratoř a věnuje se internetu, marketingu, mediím a s tím vším souvisejícím byznysem. Ohodnoťte prosím nový vzhled v anketě na titulní stránce CzechLab.  Jan...

—————

21.07.2012 03:15

Novinka: ePlastika.cz - Zajímá vás plastická chirurgie?

Právě jsem spustil nový server ePlastika.cz, který je určen pro laickou veřejnost, a jak již název napovídá, hlavním tématem je plastická chirurgie. Mimo to poskytuje také prostor pro prezentace profesionálů, tedy odborných novinek, nových léčebných metod, či třeba prezentací jejich...

—————