Internet, marketing a media
Podnikatel, který není vidět, neexistuje
25.02.2012 22:28
Již před řadou let jsem zjistil, že pro úspěch v podnikání je třeba být vidět a je třeba mít dobrou reklamu. A tak jsem do ní začal investovat nemalé částky. A velmi se to vyplatilo. A stále se snažím nacházet nové a ještě efektivnější způsoby reklamy.
Co jsem zatím vyzkoušel a co se osvědčilo. Především reklamu na internetu, tedy jak PPC kampaně, tak také bannerové kampaně. Situace je pochopitelně velmi ulehčena tím, že již nyní provozuji vlastní reklamní síť CzechNet.org, což je něco k nezaplacení :-) K PPC reklamě na cizích serverech využívám systémy Google i Etarget.
Další medium, které jsem využil pro svoji reklamu, je tisk. Konkrétně inzerce v týdeníku Sedmička. A využil jsem ji opakovaně. Specielně s tímto článkem jsem měl značný úspěch.
Vyzkoušel jsem a využívám tedy reklamu na internetu, v tisku a zbývalo otestovat reklamu v radiu.
Během posledních tří týdnů jsem měl celkem 50 desetivteřinových spotů v radiu Černá Hora. Vždy v časech 7, 9, 13, 15 a 17h. Spot vytvořil tým v radiu a byl jsem spokojen již s první verzí a běžela po dobu celé kampaně. Text jsem si částečně navrhoval sám a částečně jsem si nechal dobře poradit od lidí z ČH. Reklama byla na "CzechNet.org - První CZ reklamní síť pro podnikatele a investory". Byla tedy cílena na službu a vlastně i server CzechNet.org.
Výsledky? Především jsem nečekal, že mi okamžitě stoupne návštěvnost webu czechnet.org, kde je služba popsána. Spíše jsem si od kampaně sliboval zvýšení povědomí a této službě. Zvýšení prestiže, neboť ne každý podnikatel si může dovolit kampaň v radiu na všech jejich frekvencích (ČH). A samozřejmě jsem čekal, že si i moji stávající i minulí klienti tuto službu, mne i server připomenou. Všechny tyto věci se samozřejmě velmi špatně měří a nebo je to složité a velmi nákladné. Zatím věřím, že to splnilo svůj účel a že to byla dobrá investice. Mám v plánu tu kampaň zopakovat. Dejme tomu za půl roku až rok.
Pokud jste tedy uvažovali o vlastní kampani v radiu například v Královéhradeckém či Pardubickém kraji, případně v Praze, podmínky a kontakt najdete zde.
Současně jsem velmi přesvědčen o tom, že velký efekt těchto kampaní bude dosažen tím, že budou kombinovány všechny tyto tři kanály, tedy radio, tisk a internet. Nejlépe je samozřejmě býti všude.
A jak inzerujete vy? Napište vaše zkušenosti do komentáře a nebo mi pošlete email na jhy(z)jhy.cz.
Jan Hýsek
Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.
—————
Novinky
—————
Položte dotaz očnímu lékaři v on-line oční poradně
—————
Internetové projekty - dražby a nákupy úspěšných online projektů v ČR
—————
CzechNet má již 1 milion zobrazených stránek měsíčně
—————
Proč velké společnosti neumí sociální sítě a co s tím?
—————
Můj článek si včera přečetlo více než 11.000 lidí a dali mu 2.700 "like"
—————
Vyřešte něco velkého, a obchodní model se najde sám
—————
Rozhovor se zakladatelem serveru Akciecz.cz
—————
Google změřil ROPO efekt v českém prostředí
—————
Vychází mi článek v měsíčníku pro podnikatele
—————